Posted by : Π.Μ Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Τρεις μήνες έχουν περάσει από τη στιγμή που ο Bill Adams παραιτήθηκε από το στρατό και τον συναντάμε στο Tipton, τελευταίο σταθμό του σιδηρόδρομου, μαζί πάντα με τον Hickok. Oι δύο φίλοι καλούνται να οδηγήσουν την πρώτη άμαξα της Overland Mail Company, εταιρείας του John Butterfield, μέχρι το San Francisco. Μαζί τους έχουν τον χρονικογράφο  Percival Allin στον οποίο ο Butterfield έχει αναθέσει την καταγραφή των γεγονότων του ταξιδιού. Από τις εύθυμες περιπέτειες της σειράς με τον απολαυστικό χαρακτήρα του Big Bull (θυμίζει τον Bad Spencer) να κλέβει την παράσταση.

Παρατηρήσεις
Το Tipton είναι η έδρα της ομώνυμης κομητείας της πολιτείας της Indiana. Πήρε το όνομα του από τον John Tipton, βετεράνο του πολέμου του 1812 και των Texas Rangers, αργότερα πράκτορα Ινδιάνικων Υποθέσεων και γερουσιαστή της Indiana. Θεωρείται ο εξολοθρευτής των Ινδιάνων Potawatomi.

Το 1858 οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν κομμένες στα δυο. Από τη μια οι Ανατολικές περιοχές και από την άλλη η California και το Oregon. Το ταξίδι μέσω της άγονης και εχθρικής ενδοχώρας κρατούσε τουλάχιστον τρεις μήνες και γινόταν ακόμα μέσω των καραβανιών. Οι άμαξες του Butterfield κατόρθωσαν να συντομεύσουν το ταξίδι σε λιγότερο από ένα μήνα.

Η διαδρομή της Butterfield Overland Mail Trail είχε δύο αφετηρίες, μια στο Memphis του Tennessee και μια στο St. Louis του Missouri. Και οι δυο διαδρομές κατέληγαν στο Fort Smith του Arkansas και από εκεί μέσω της Ινδιάνικης Περιοχής, του Texas, του New Mexico, και της Arizona κατέληγαν στο San Francisco.

Ο John Butterfield γεννήθηκε στη Berne της Νέας Υόρκης το 1801. Σε ηλικία 19 ετών έγινε οδηγός άμαξας και σύντομα ήταν σε θέση να ξεκινήσει τη δική του μικρή επιχείρηση, την Butterfield & Wasson Company. Ήταν ένας μάλλον βλοσυρός τύπος που είχε όμως το χάρισμα του ηγέτη ενώ κατά γενική ομολογία ήταν δίκαιος στις συναλλαγές του. Το 1850, ο Butterfield έπεισε τον Henry Wells και τον William Fargo να συγχωνεύσουν τις μεταφορικές εταιρείες τους κι έτσι δημιουργήθηκε ο σημερινός γίγαντας της American Express.

Το 1857 o Butterfield κέρδισε ένα ιδιαίτερα επικερδές συμβόλαιο για την επίδοση της αλληλογραφίας του St. Louis στο San Francisco σε διάρκεια 25 ημερών. Η διαδρομή που είχε στο μυαλό του ο Butterfield είναι αυτή που περιγράψαμε παραπάνω και ονομάστηκε "Ox-bow Route".

Μέχρι εκείνη τη στιγμή την επίδοση της αλληλογραφίας αναλάμβαναν ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες χρησιμοποιούσαν ακόμη και ατμόπλοια ή μπορεί και να έκαναν τον περίπλου της Αμερικής. Στο απόγειο της η Butterfield Overland Stage Company απασχολούσε πάνω από 800 υπαλλήλους, είχε 139 σταθμούς ανεφοδιασμού, 1800 άλογα και 250 άμαξες Concord.

Ο ίδιος ο Butterfield παρόλο που δεν είχε πάει ποτέ πιο δυτικά από το Buffalo της Νέας Υόρκης ταξίδεψε στο παρθενικό ταξίδι της εταιρείας του, στις 16 Σεπτεμβρίου του 1858 κι έκανε τη διαδρομή τουλάχιστον μέχρι το Fort Smith. Αυτός που έκανε όλη τη διαδρομή και των 24 ημερών ήταν ο Waterman L. Ormsby, ανταποκριτής του New York Herald. Οι άμαξες της Overland Mail Company διέσχιζαν τη χώρα δυο φορές την εβδομάδα, ξεκινώντας από το Tipton ή το San Francisco για τα επόμενα δυόμισι χρόνια. Το εισιτήριο για ένα επιβάτη ήταν 200$ χωρίς επιστροφή.

Το Μάρτιο του 1860 η εταιρεία του Butterfield απορροφήθηκε από τη Wells-Fargo λόγω τεράστιων συσσωρευμένων χρεών.

Οι ινδιάνοι Osages ήταν οι υψηλότεροι άνθρωποι της Βορείου Αμερικής και οι πιο εντυπωσιακοί -στα μάτια των λευκών- ερυθρόδερμοι. Βρέθηκαν δυτικά του ποταμού Mississippi, όταν διώχθηκαν από τους Iroquois στα μέσα του 17ου αιώνα. Σε όλο το 18ο αιώνα ήταν μια από τις κυρίαρχες φυλές στις πεδιάδες. Μετά όμως οι μεταδοτικές ασθένειες των λευκών τους λιάνισαν. Ο Lewis και ο Clark τους υπολόγισαν σε 6.000 περίπου στις αρχές του 19ου αιώνα. Ακολούθησαν πόλεμοι με τους Kiowa και τους Comanche και συνθήκες με τους λευκούς που σταδιακά τους αποστέρησαν τις περιοχές τους. Με τη συνθήκη του Drum Creek το 1870 οι Osage πούλησαν στις ΗΠΑ όση γη τους είχε απομείνει στο Kansas και αγόρασαν νέα γη στην Oklahoma εκεί που σήμερα βρίσκεται η κομητεία Osage.

Έρευνα-κείμενο: Μανώλης Εργαζάκης

- Copyright © Η Κατάκτηση της Δύσης || Εγκυκλοπαίδεια - Designed by Παναγιώτης Μπαταργιάς -