Posted by : Π.Μ Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

Παρακολουθούμε τα γεγονότα ανάμεσα στην έναρξη λειτουργίας του Πόνυ Εξπρές και την ορκωμοσία του Lincoln. Ο Bill Adams, αποδεχόμενος πρόσκληση του Pinkerton, φθάνει στο Charleston, πρωτεύουσα της South Carolina, την ίδια στιγμή που η εν λόγω πολιτεία  ψηφίζει την απόσχιση της από τις Η.Π.Α. Ο Adams ενημερώνεται για μια συνωμοσία εναντίον του εκλεγμένου πρόεδρου. Στην προσπάθεια του να ερευνήσει τα λιγοστά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του βρίσκεται κατηγορούμενος για δολοφονία και οδηγείται στη φυλακή. Ο Pinkerton θα τον φυγαδεύσει και θα ανακαλύψει νέα στοιχεία που εμπλέκουν στην υπόθεση τον παλιό μας γνώριμο Alan Hall. Έτσι ο Adams επιστρέφει στο Richmond, έδρα της οικογένειας Hall

Η όμορφη Belinda ωστόσο δεν θα του επιτρέψει να μάθει τίποτα συγκεκριμένο για τις σκευωρίες που ετοιμάζει ο αδελφός της. Ο Adams θα γυρίσει στην πρωτεύουσα με άδεια χέρια ενώ οι νότιες πολιτείες αποχαιρετούν την Ένωση η μια μετά την άλλη. Σε μια τελευταία προσπάθεια να κρατήσει την California στις ΗΠΑ ο Lincoln εμπιστεύεται το Πόνυ Εξπρές και αποστέλλει ένα διάγγελμά του για να διαβαστεί στη βουλή της δυτικής πολιτείας. Ο «Wild» Bill Hickok βλέπει την ευθύνη  της μεταφοράς να πέφτει πάνω του όταν ο ταχυδρόμος του Πόνυ Εξπρές τραυματίζεται και τον ενημερώνει για τη σημαντικότητα του φορτίου του. Στο τέλος ο Adams θα καταφέρει να αποτρέψει μια πρόωρη δολοφονία του προέδρου και ο Hickok μετά πολλών βασάνων, άυπνος για μέρες και δεμένος στη σέλα, θα παραδώσει την αλληλογραφία στο Fort Laramie. Για άλλη μια φορά ωστόσο ο Άλαν Χολ καταφέρνει να τη σκαπουλάρει. Την ίδια στιγμή στο Charleston με την πολιορκία του- πιστού στην Ένωση- Οχυρού Sumter ο Εμφύλιος ξεκινά.

Παρατηρήσεις
Η ιστορία ξεκινάει το 1859 και καλύπτει γεγονότα και του 1860. Πρόκειται για ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά τεύχη της σειράς όσον φορά τη δόμηση και εξέλιξη της ιστορίας. Η υπηρεσία του Pony Express δημιουργήθηκε από τους William Russell, Alexander Majors και William Waddell και λειτούργησε από τον Απρίλιο του 1860 μέχρι τον Οκτώβριο του 1861, όταν η έλευση του τηλέγραφου το έθεσε στο χρονοντούλαπο. Για την υποστήριξη της υπηρεσίας είχαν δημιουργηθεί 157 σταθμοί ανεφοδιασμού του Pony Express σε απόσταση 10 μιλίων ο ένας από τον άλλον.  Ο DAntonio αναφέρει ως πρώτο καβαλάρη τον Johnny Fry, κάποιοι άλλοι ιστορικοί αναφέρουν τον Bill Richardson

Ο Hickok δεν μπήκε ποτέ στη μισθοδοσία του Pony Express (λένε πως ήταν πολύ ψηλός), μπήκε όμως ο William Cody (ο «Buffalo» Bill). Ο καβαλάρης Haslam που παραλαμβάνει τη mochila (τον ταχυδρομικό σάκο) είναι ο θρύλος του Pony express, Robert Haslam, γνωστός και ως «Pony» Bob. Η περιπέτεια που παρακολουθούμε με ήρωα τον Hickok είναι εν πολλοίς πραγματική, ο καβαλάρης όμως ήταν ο Pony Bob Haslam, αυτός μετέφερε μήνυμα για τον Lincoln, αυτός βρήκε κατεστραμμένους σταθμούς και σοκαρισμένους αναβάτες που τον υποχρέωσαν να διανύσει ιππεύοντας 380 μίλια, τη μακρύτερη διαδρομή στην ιστορία του Pony Express.  Θα πρέπει ίσως να προσθέσουμε πως και το σχετικό άλμπουμ του Λούκυ Λουκ (Πόνυ Εξπρές) χρησιμοποιεί ως βάση του την ίδια ιστορία – είναι πολύ μεταγενέστερο βέβαια.


Η πολιορκία του οχυρού Sumter τον Απρίλιο του 1861, παρόλο που έληξε αναίμακτα, με την αποχώρηση του στρατού της Ένωσης (και μάλιστα με απόδοση τιμών), αξιοποιήθηκε επικοινωνιακά από τον Lincoln, προκειμένου να δείξει πως οι Νότιοι ξεκίνησαν τις προκλήσεις και τις επιθέσεις. Διότι ο Lincoln έχοντας μέχρι τον Ιανουάριο του 1861, σε δύο μόλις  μήνες προεδρίας του, δει εφτά πολιτείες του Νότου να αποσχίζονται της Ένωσης και να σχηματίζουν τις C.S.A. (Confederate States of America), είχε βρεθεί μπροστά σε ένα δισεπίλυτο δίλλημα: δεν είχε κανένα νομικό δικαίωμα να επέμβει εναντίον των αποσχισμένων πολιτειών αφού κανένας νόμος δεν απαγόρευε την απόσχισή τους! Η αναίμακτη πολιορκία του Fort Sumter του έδωσε το άλλοθι που χρειαζόταν για την κήρυξη του πολέμου. Μόλις ωστόσο κινήθηκε για την ανακατάληψη του Fort Sumter τέσσερις ακόμα πολιτείες  αποχώρησαν από την Ένωση και εντάχθηκαν στην Ομοσπονδία!     

Έρευνα-κείμενο: Μανώλης Εργαζάκης

- Copyright © Η Κατάκτηση της Δύσης || Εγκυκλοπαίδεια - Designed by Παναγιώτης Μπαταργιάς -