- Back to Home »
- Περιλήψεις »
- • Νο 33: ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΑΤΣΑΛΙ
Posted by : Π.Μ
Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013
Έχοντας ξεκινήσει από τη Nebraska οι ιρλανδοί εργάτες της Union Pacific έχουν ήδη φέρει τις ράγες του σιδηρόδρομου στην περιοχή των Lakota, και ο Καθιστός Ταύρος συνεπαρμένος παρακολουθεί με δέος με το «σιδερένιο άλογο» να διασχίζει τις μεγάλες πεδιάδες. Οι αδαείς Lakota δοκιμάζουν τις αντοχές του «θηρίου», και μόνο ο Bill Adams, επιβαίνων στην αμαξοστοιχία, αποτρέπει τη μετατροπή τους σε στόχους σκοποβολής. Ο Adams, όπως και ένας πράκτορας του Pinkerton, ο Mellon, φθάνουν στο εργοτάξιο της Union Pacific που τελεί υπό τη διοίκηση του στρατηγού Dodge, με διαταγές να ερευνήσουν μια σειρά δολιοφθορών που προξενούν μεγάλη καθυστέρηση στις εργασίες της εταιρείας. Ο Adams θα ξεκινήσει τις έρευνες του από το Golden Rail, ένα καταγώγιο που αρμέγει τους μισθούς των εργατών και συλλέγει ανάμεσα στους θαμώνες του κάθε καρυδιάς καρύδι. Η έκπληξη του είμαι μεγάλη όταν διαπιστώνει πως το αφεντικό του Golden Rail δεν είναι άλλο από τη Belinda Hall, την οποία ο Adams έχει να συναντήσει από τις μέρες του εμφυλίου. Η φλόγα ανάμεσα στους δυο φαίνεται να παραμένει ισχυρή!
Βϊσωνας εναντίον σιδηρόδρομου |
Κατασκευή της γραμμής της Union Pacific |
Ο θάνατος του παλικαριού |
Ο Adams σε δαιμονιώδη φόρμα |
Μπούφαλο Μπιλ: Πρώτη Εμφάνιση |
Εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλος! |
Ο Cody ενορχηστρώνει την άμυνα |
Ο Grenville M. Dodge καταγόταν από τη Massachusetts και πήρε πτυχίο Πολιτικού Μηχανικού πριν μετοικήσει και εγκατασταθεί μόνιμα στην Iowa. Το ξέσπασμα του εμφυλίου τον έκανε Συνταγματάρχη στο Τέταρτο Σύνταγμα πεζικού (εθελοντών) της Iowa. Πήρε μέρος σε αρκετές μάχες του Εμφυλίου Πολέμου και πληγώθηκε δύο φορές. Το 1866 παραιτήθηκε από το στρατό και με την υποστήριξη του Sherman και του Grant ανέλαβε επικεφαλής μηχανικός της Union Pacific. Δουλειά του ήταν να σχεδιάσει την πορεία του σιδηρόδρομου και να βρίσκει λύσεις σε όποια εμπόδια παρουσιάζονταν σε αυτή. Στην πραγματικότητα όλη τη δουλειά έκαναν δύο αδέλφια: ο πρώην Στρατηγός της Ένωσης John Casement (γνωστότερος ως απλώς «Στρατηγός Jack») και ο αδελφός του, Daniel Casement.
Είναι οξύμωρο ίσως ότι ο διηπειρωτικός σιδηρόδρομος (Transcontinental Railroad) των ΗΠΑ ήταν συνέπεια του Εμφύλιου Πολέμου, μια προσπάθεια να
δημιουργηθούν δεσμοί ανάμεσα στις εναπομείνασες πολιτείες της Ένωσης με τις
απομακρυσμένες πολιτείες της Δύσης, την California και το Oregon. Στην πραγματικότητα το
όνειρο για τη σιδηροδρομική ένωση των Ανατολικών Πολιτειών με τη Δύση είχε ζωή
αρκετών δεκαετιών. Σε ολόκληρη τη δεκαετία του 1850 εξερευνητικές αποστολές
όργωναν την αμερικανική ενδοχώρα συγκεντρώνοντας κάθε λογής στοιχείο για μια έκταση
1.000.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Το 1862 το κογκρέσο κύρωσε την σύμβαση για την έναρξη
των εργασιών. Η Union Pacific ανέλαβε να χαράξει και να
κατασκευάσει τη γραμμή από το Council Bluffs της Iowa (στις
όχθες του ποταμού Missouri) μέχρι το Promontory της Utah και η Central Pacific θα τη συναντούσε εκεί ξεκινώντας
από την άλλη πλευρά, από το Sacramento. Ένα τρίτο κομμάτι από το Oakland της California μέχρι το Sacramento το είχε αναλάβει η Western Pacific Το συνολικό μήκος των γραμμών που κατασκευάστηκαν
μεταξύ 1863 και 1869 ήταν 3.069 χιλιόμετρα.
Συνολικά η Central Pacific κατασκεύασε 1.110
χιλιόμετρα και η Union Pacific 1.746
χιλιόμετρα. Το τελευταίο καρφί (the last spike) έπεσε στο Promontory στις 10 Μαΐου του 1869.
Δείτε το κατατοπιστικό ντοκιμαντέρ The Transcontinental Railroad: Uniting the States of America
Ο William Frederick Cody γεννήθηκε το 1846 στην Iowa, επομένως στο χρονικό σημείο που διεξάγεται η ιστορία μας δεν είναι ούτε 25 ετών! Το παρατσούκλι Buffalo Bill το απέκτησε τα χρόνια κατασκευής των σιδηροδρομικών γραμμών κυνηγώντας βίσωνες για τη σίτιση των εργατών του δικτύου.
Δείτε το επεισόδιο της εκπληκτικής σειράς του BBC, The Real Wild West για τον Bufallo Bill
Έρευνα-κείμενο: Μανώλης Εργαζάκης